Az olvasottság nem publikus.

Tarlós-krónikák


Történetek az elmúlt főpolgármesteri ciklusból
 
Facebook

Budapest 2010-ben elindult egy modern, emberközpontú úton, és 2014-ig látványos fejlődésen ment keresztül. Sajnos 2014-ben valami megváltozott, és a városlakók érdekei ismét háttérbe szorultak: mintha a főpolgármester elfelejtette volna, hogy a nép az ő főnöke és nem fordítva.

A választási kampány csalóka: ilyenkor a politikusok engedékenyebbek, ígérgetnek, a vezetők egy-két dolgot el is intéznek. De Budapestnek nem csak ötévente van szüksége tettekre. Olyan főpolgármestert akarunk, akit választási kampányok között is érdekel a lakosság.

Ezen blog célja a kultúraváltás, hogy a város kiszámítható és elszámoltatható irányítást kaphasson. Ennek módja pedig az emlékfrissítés: példákat mutatunk arra, ahogy a főváros és a kormány eddig a budapesti nép ügyeihez viszonyult kampányidőszakon kívül.

Egy biztos: az csak mítosz, hogy Fidesz-kormány idején Fideszes főpolgármesterrel jár jól a város.

Keresés

Címkék

3-as metró (1) autóközpontúság (1) a néppel szemben (3) bkk (1) buszbeszerzés (1) Bús Balázs (1) felelőtlen gazdálkodás (2) kormányzati lobbi (2) Tarlós-korridor (2) Címkefelhő

Blogajánló

Jackie, a jófiú Hejjj, végrevalahára ismételten visszatért közénk a Távol-Kelet királya, a baleseti sebészet állandó bentlakója, a tökéletes bunyós akciófilmek atyja és nem utolsósorban, de legfőképpen Alonzo Mosely szjúperfantasztikusanelképesztőenhipermegaszerűenelsőosztályúanhátbaveregetőslegeslegnagyobb… alonzomosely.blog.hu
blog.hu

Egyéb

150 új BKV-busz helyett...

150 új BKV-busz helyett...

›
150 új BKV-busz helyett...

2019/10/11 : közélő Szólj hozzá!

A 3-as metróvonal felújítása metrópótlással jár, ahhoz viszont a szokásosnál jóval több busz kell. Jó apropónak tűnik ez a fővárosi flotta frissítésére, új buszok beszerzésére. A közgyűlés is így gondolta: 2015 nyarán kiírták a tendert 150 csuklós buszra.

Persze nincs tender politikai lobbi nélkül: A pályázat felét (75 darabot) a Mabi-Bus nevű cégre szabva nem teljesen kész (PKD-konstrukciós) buszokra írták ki.[1] Amit aztán annak rendje és módja szerint meg is nyert a Mabi-Bus. volt azonban egy nem várt csavar: A másik 75 buszról szóló pályázatot elnyerő Solaris a kész buszokat olcsóbban tudta volna szállítani, mint a Mabi az elvileg költségkímélőbb, utólag szerelendő buszokat.

Ezek láttán a BKV persze azt támogatta, hogy a főváros vegye mind a 150 buszt a Solaristól (erre a jogi lehetőség adott volt), de a kormányközeli lobbi ennek útjába állt. Első körben a kormány megakadályozta, hogy a főváros állami hitelből buszt vásároljon. Aztán az egymással is marakodó lobbicsoportok azt is elérték, hogy a tendert 2016 őszén teljesen megsemmisítsék.

A háttérideológia az volt, hogy a busztenderrel a (versenyképtelen) magyar buszgyártást (azaz konkrétan a Mabi-Bust) kellene felfuttatni. Mivel Budapest nem akart tőlük rendelni, a kormány a buszpótlás kiszervezésére próbálta kényszeríteni a fővárost.

A Volánbusz még abban a hónapban ki is írt egy tendert 180 BKK-kompatibilis buszra, amit nem meglepő módon az (időközben csőd szélére kerülő, majd névváltoztatással Ikarus Egyedivé alakuló) Mabi-Bus nyert. Buszépítéshez viszont úgy tűnik, nem elég a kormányzati hátszél: a 2017 augusztusára szállítandó buszokból jóformán egy sem készült el. A Volánbusz viszont sem szerződést nem bontott, sem kötbért nem követelt: egy jól időzített törvénymódosítás segítségével nyolc hónap csúszást engedélyezett. De ez sem segített sokat: az új határidőig is csak néhány buszt sikerült összerakni, a cég pedig nem sokkal később csődbe ment.

A metrópótlást nagyobb buszbeszerzés nélkül, más járatok rovására összeszedett buszokból oldották/oldják meg azóta is. A buszflotta pedig csendben öregszik tovább.

Jegyzetek

[1] Ennek a Mabi-Busnak köszönhetjük a folyamatosan lerobbanó Modulo buszokat is.

Kép forrása: Anthony Levrot, Wikimedia Commons CC BY-SA 4.0

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Tarlós a szabálytalan közlekedésért Tarlós a szabálytalan közlekedésért
  • Mobilgát a Római-parton Mobilgát a Római-parton
  • A körúti lámpaprogram kálváriája A körúti lámpaprogram kálváriája
  • A BKK mobiljegybotránya A BKK mobiljegybotránya
  • A 3-as metró szerelvényei A 3-as metró szerelvényei

A bejegyzés trackback címe:

https://tarloskronikak.blog.hu/api/trackback/id/tr5115181004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard