Mindenki másképp reagál arra, ha őt vagy rokonát közlekedési szabálysértésen kapják. Tarlós István például nyilvánosan rohant ki a fővárosi közterület-felügyelet ellen, a rajtakapás jogosságát vitatva.
Aki gyakran vezet a 8. kerületben, minden bizonnyal tudja, hogy a Baross utcáról befelé haladva nem szabad jobbra kis ívben ráfordulni a József körútra. Ez a körutat keresztező gyalogosforgalom miatt van, pontosabban azért, hogy a kanyarodásra váró autós ne tartsa fel a Baross utca forgalmát, köztük a troli- és autóbuszokat. Hasonló okokból tilos a jobbkanyar a Bécsi út és a Szépvölgyi út kereszteződésében.
Hogy ezek a kereszteződések mennyire nincsenek rendben, az abból is látszik, hogy a 8. kerület (kamerák alapján) átlagosan 20 autót bírságol meg naponta, és 400 millió forint bírságot szab ki évente csak ebben az egy kereszteződésben. Ez a helyzet a figyelmetlen autósokon kívül sokáig nem zavart senkit.
Aztán 2017 tavaszán Tarlós István látszólag a semmiből nekiment a közterület-felügyeletnek. Mint utóbb kiderült, felesége sem vette észre a tiltást, és megbüntették a Bécsi úton. Viszont ahelyett, hogy a csomópont forgalomszabályozásával/áttervezésével a problémára megoldást próbált volna keresni, a főpolgármester a bírságoló kamerákban találta meg a ludast.
Lelkes jogvédő módjára hirdette, hogy térfigyelő kamerák alapján szabálytalan automatikusan büntetni, és harcolt azért, hogy a kerületek megszüntessék ezt a gyakorlatot. Óbuda esetében még a kamerák felszerelésének jogszerűségébe is belekötött. Emellett pedig minden állampolgárt biztatott arra, hogy az így kiszabott büntetéseket ne fizessék be.
A felhívásnak meg is lett az eredménye: a szabálytalankodók száma rövid úton megnőtt városszerte (helyenként megduplázódott), a befizetési hajlandóság viszont hirtelen a felére esett. A Tarlósnét megbüntető kamerákat pedig leszerelték.
A konfliktuszónák felszámolására a mai napig nem született érdemi megoldás.
Az ügy viszont bekerült a Tarlós-korridorként elhíresült gyűjteménybe, amit a Magyar Közlekedési Klub állított össze, mint "kirívóan tömegközlekedés-, ezáltal városellenes" lépéseket amiktől a főpolgármester gyorsabban juthat el munkahelyére.
Kép forrása: Elekes Andor, Wikimedia Commons CC BY-SA 4.0