Az olvasottság nem publikus.

Tarlós-krónikák


Történetek az elmúlt főpolgármesteri ciklusból
 
Facebook

Budapest 2010-ben elindult egy modern, emberközpontú úton, és 2014-ig látványos fejlődésen ment keresztül. Sajnos 2014-ben valami megváltozott, és a városlakók érdekei ismét háttérbe szorultak: mintha a főpolgármester elfelejtette volna, hogy a nép az ő főnöke és nem fordítva.

A választási kampány csalóka: ilyenkor a politikusok engedékenyebbek, ígérgetnek, a vezetők egy-két dolgot el is intéznek. De Budapestnek nem csak ötévente van szüksége tettekre. Olyan főpolgármestert akarunk, akit választási kampányok között is érdekel a lakosság.

Ezen blog célja a kultúraváltás, hogy a város kiszámítható és elszámoltatható irányítást kaphasson. Ennek módja pedig az emlékfrissítés: példákat mutatunk arra, ahogy a főváros és a kormány eddig a budapesti nép ügyeihez viszonyult kampányidőszakon kívül.

Egy biztos: az csak mítosz, hogy Fidesz-kormány idején Fideszes főpolgármesterrel jár jól a város.

Keresés

Címkék

3-as metró (1) autóközpontúság (1) a néppel szemben (3) bkk (1) buszbeszerzés (1) Bús Balázs (1) felelőtlen gazdálkodás (2) kormányzati lobbi (2) Tarlós-korridor (2) Címkefelhő

Blogajánló

Jackie, a jófiú Hejjj, végrevalahára ismételten visszatért közénk a Távol-Kelet királya, a baleseti sebészet állandó bentlakója, a tökéletes bunyós akciófilmek atyja és nem utolsósorban, de legfőképpen Alonzo Mosely szjúperfantasztikusanelképesztőenhipermegaszerűenelsőosztályúanhátbaveregetőslegeslegnagyobb… alonzomosely.blog.hu
blog.hu

Egyéb

Tarlós a szabálytalan közlekedésért

Tarlós a szabálytalan közlekedésért

›
Tarlós a szabálytalan közlekedésért

2019/10/12 : közélő Szólj hozzá!

Mindenki másképp reagál arra, ha őt vagy rokonát közlekedési szabálysértésen kapják. Tarlós István például nyilvánosan rohant ki a fővárosi közterület-felügyelet ellen, a rajtakapás jogosságát vitatva.

baross_utca.jpgAki gyakran vezet a 8. kerületben, minden bizonnyal tudja, hogy a Baross utcáról befelé haladva nem szabad jobbra kis ívben ráfordulni a József körútra. Ez a körutat keresztező gyalogosforgalom miatt van, pontosabban azért, hogy a kanyarodásra váró autós ne tartsa fel a Baross utca forgalmát, köztük a troli- és autóbuszokat. Hasonló okokból tilos a jobbkanyar a Bécsi út és a Szépvölgyi út kereszteződésében.

Hogy ezek a kereszteződések mennyire nincsenek rendben, az abból is látszik, hogy a 8. kerület (kamerák alapján) átlagosan 20 autót bírságol meg naponta, és 400 millió forint bírságot szab ki évente csak ebben az egy kereszteződésben. Ez a helyzet a figyelmetlen autósokon kívül sokáig nem zavart senkit.

Aztán 2017 tavaszán Tarlós István látszólag a semmiből nekiment a közterület-felügyeletnek. Mint utóbb kiderült, felesége sem vette észre a tiltást, és megbüntették a Bécsi úton. Viszont ahelyett, hogy a csomópont forgalomszabályozásával/áttervezésével a problémára megoldást próbált volna keresni, a főpolgármester a bírságoló kamerákban találta meg a ludast.

Lelkes jogvédő módjára hirdette, hogy térfigyelő kamerák alapján szabálytalan automatikusan büntetni, és harcolt azért, hogy a kerületek megszüntessék ezt a gyakorlatot. Óbuda esetében még a kamerák felszerelésének jogszerűségébe is belekötött. Emellett pedig minden állampolgárt biztatott arra, hogy az így kiszabott büntetéseket ne fizessék be.

A felhívásnak meg is lett az eredménye: a szabálytalankodók száma rövid úton megnőtt városszerte (helyenként megduplázódott), a befizetési hajlandóság viszont hirtelen a felére esett. A Tarlósnét megbüntető kamerákat pedig leszerelték.

A konfliktuszónák felszámolására a mai napig nem született érdemi megoldás.

Az ügy viszont bekerült a Tarlós-korridorként elhíresült gyűjteménybe, amit a Magyar Közlekedési Klub állított össze, mint "kirívóan tömegközlekedés-, ezáltal városellenes" lépéseket amiktől a főpolgármester gyorsabban juthat el munkahelyére.

Kép forrása: Elekes Andor, Wikimedia Commons CC BY-SA 4.0

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!

Ajánlott bejegyzések:

  • Mobilgát a Római-parton Mobilgát a Római-parton
  • A körúti lámpaprogram kálváriája A körúti lámpaprogram kálváriája
  • A BKK mobiljegybotránya A BKK mobiljegybotránya
  • 150 új BKV-busz helyett... 150 új BKV-busz helyett...
  • A 3-as metró szerelvényei A 3-as metró szerelvényei

A bejegyzés trackback címe:

https://tarloskronikak.blog.hu/api/trackback/id/tr9315219634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
Dashboard